کاربرد چاپ روی CD یا DVD
  • امروزه در هر نوع فعالیت صنفی اولین موضوع اصلی تبلیغات است. تبلیغاتی که هم مقرون به صرفه باشد و هم در آن به خوبی صنف مورد نظر به معرض نمایش در بیاید با مشتری به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. در گذشته بیشتر از بروشور، کاتالوگ، تبلیغات در روزنامه ها، کارت ویزیت و غیره استفاده می شد. البته این نوع تبلیغات خوب بود و هنوز هم کاربرد دارد اما هم هزینه نسبتا زیادی دارد و هم در معرض دید منطقه محدودی قرار می گرفت.
  • حال با پیشرفت تکنولوژی و عرضه تبلیغات تصویری این مسئله به خوبی انجام پذیر خواهد بود. یکی از بهترین راه حل ها تهیه فیلم، عکس، مقاله و غیره در مورد آن نوع شغل و تکثیر در CD و یا DVD می باشد که البته به نسبت حجم اطلاعات در یکی از آن ها ذخیره و عرضه می شود. حال برای اینکه ظاهر شکیل تری داشته باشد باید بر روی سی دی یا دی وی دی تصویری از آن موضوع چاپ شود تا کاربر ارتباط بهتری با آن برقرار کند. سالها پیش از لیبل بر روی CD یا DVD استفاده می شد که معایبی داشت.
  • در سالهای اخیر تکنولوژی چاپ مستقیم روی سی دی یا دی وی دی به کمک این موضوع آمده که هم کیفیت بهتری دارد و هم هزینه آن بسیار مقرون به صرفه می باشد. معمولا از این نوع تبلیغات در سمینارها، نمایشگاه ها و مراکز عمومی استفاده می شود که مورد استقبال عموم قرار گرفته است.