چاپ مستقیم روی CD با پرینتر Pro 9000

در این مقاله می خواهیم نحوه عملکرد پرینتر canon پرو ۹۰۰۰ که برای چاپ مستقیم روی سی دی از آن استفاده می کنیم را توضیح دهیم:

  • سالهاست که چاپ مستقیم روی CD با دستگاه های دیجیتال انجام می گیرد. پرینتر pro 9000 مدل canon که بصورت نیمه اتوماتیک می باشد از هشت رنگ برای چاپ استفاده می کند که به ترتیب رنگهای Yello یا همان زرد، Magenta یا همان سرخ، Cyan یا همان آبی، PC یا همان آبی روشن، Black یا همان مشکی، PM یا همان قرمز روشن، Red یا همان قرمز، Green یا همان سبز می باشد.
  • پرینتر پرو ۹۰۰۰ کانن از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. قسمت های اصلی آن تشکیل شده از برد دستگاه که فرمان را از کاربری که به کامپیوتر داده دریافت می نماید و آن را به بخش های مختلف پرینتر ارسال می نماید مثل چرخ دنده ها، غلطک ها، سنسورها و غیره تا هر بخش اقدام لازم را انجام دهد. همچنین کارتریج ها از یک طرف به مخزن جوهر نصب شده و محل قرار گرفتن کارتریج ها روی هد پرینتر pro 9000 می باشد که از اتصال همه این ها قابلیت چاپ صورت می پذیرد.
  • ابتدا CD ها را داخل یک سینی که به ضخامت مقوا می باشد و جای هر سی دی داخل آن تعبیه شده است قرار می دهیم که معمولا تعداد جای CD ها یازده عدد می باشد. سپس طرح مورد نظر را که در یک صفحه فتوشاپی تعداد یازده طرح چیده شده است را آماده می کنیم و دستور پرینت آن را به پرینتر پرو ۹۰۰۰ که از قبل به کامپیوتر متصل شده است را ارسال می کنیم. حال سینی را از طرف جلوی دستگاه قرار می دهیم و دکمه استارت را فشار می دهیم. بعد از چند لحظه دهانه دستگاه باز می شود و سینی را به اندازه ای داخل آن قرار می دهیم تا از پشت دستگاه خارج شود. حال مجددا دکمه استارت را فشار می دهیم و بعد از اینکه سنسورهای داخلی پرینتر چاپ آن را تشخیص دادند، هد پرینتر کمی پایین تر می آید و شروع به چاپ مستقیم روی سی دی و یا چاپ روی DVD می نماید.
  • در سمت راست پرینتر پرو ۹۰۰۰ بخش کلینینگ قرار دارد تا پس از هر چند بار چاپ بر روی CD یک یا چند لحظه در آن قسمت قرار می گیرد تا جوهر اضافی از زیر هد پرینتر گرفته شود و چاپ روی سی دی با کیفیت انجام شود. قابل ذکر است که در صورتی که از این پرینتر زیاد استفاده می نماییم باید هر چند ماه یکبار آن را سرویس کنیم تا هم کیفیت مطلوبی داشته باشد و هم طول عمر آن افزایش یابد.
چاپ با pro 9000