پرینت کاور روی قاب CD یا قاب DVD
  • پس از فرایند چاپ روی سی دی و یا چاپ روی دی وی دی می بایست برای رسیدن سلامت آن به دست کاربر از یک پوشش محافظت کننده استفاده نماییم. معمولا از قاب DVD یا قاب CD استفاده می شود که بر روی در آنها بخشی معین شده که باید طرح مورد نظر را روی کاغذ پرینت کنیم و آن را روی جلد قاب دی وی دی و یا قاب سی دی قرار دهیم تا کاربر از محتویات داخل آن بسته اطلاع پیدا کند.
  • پرینت طرح مورد نظر بر روی کاغذ گلاسه انجام می گیرد که کیفیت و وضوح آن بسیار زیاد است. پرینت آن با استفاده از دستگاه جوهر افشان که از شش رنگ استفاده می کند انجام می گیرد. رنگهای آن به ترتیب Yello زرد، Blak مشکی، Black Grand مشکی بزرگ، Cyan آبی، Magenta قرمز، PC آبی روشن و PM قرمز روشن می باشد. بعد از پرنت به اندازه کاور روی قاب برش خورده و روی در قاب DVD و یا قاب CD قرار می گیرد. همیشه طرح مورد نظر را از طرفین چند میلیمتر بزرگ تر در نظر می گیریم تا پس از چاپ کمی بیشتر برش بزنیم و سفیدی کاغذ باقی نماند و ظاهر بهتری داشته باشد.
  • اندازه کاور روی قاب سی دی و قاب دی وی دی با هم فرق دارند. مثلا اندازه کاور قاب پلاستیکی کتابچه ای ۲۷۲*۱۸۳ میلیمتر و سایز کاور قاب شیشه ای مربعی ۱۲۱*۱۲۱ میلیمتر می باشد.
کاور قاب دی وی دی